Narooma tot Sydney

26 maart 2018 - Sydney, Australië

Na 2 weekjes hebben we ook weer super veel meegemaakt. Soms zitten we echt van wanneer zijn we hier ook alweer geweest? Wat dan als eeuwen geleden voelt maat eigenlijk 3 dagen geleden is.
Na een nachtje te hebben geslapen in Narooma zijn we weer op pad gegaan. Netty wou eerst nog heel graag een kanotochtje maken bij het huis dus had ik haar ff het water in geduwd en ben ik een stukje met die hond daar gaan lopen. Kom ik terug, staat Netty daar met zeiknatte kleding😂 Eerste wat ze zei was dat ze geluk had dat ik er niet was, anders stond het natuurlijk op film😋
Nadat Netty zich had omgekleed waren we dan vertrokken, opweg naar Depot Beach. Omdat de rit daar naartoe maar 2 uurtjes was hadden we nog een paar tussenstopjes gemaakt bij mooie strandjes.
Uiteindelijk kwamen we bij de cabin aan. We hadden besloten om een keer niet naar een AirBnb te gaan maar om op een camping in een cabin te zitten. We hadden vanuit de camping uitzicht op zee😱 Ook hadden we gelijk geluk met kangaroo's spotten want die stuiterde gewoon langs je cabin en liepen ervoor om gras te eten. Heel gaaf om te zien! Had meteen mijn camera erbij gehaald om daar super mooie foto's van te maken! Ook kon je ze aaien zonder dat ze iets deden, super schattig! 'S avonds waren we lekker ons toetje aan het eten toen ik opeens geritsel buiten hoorde. Toen ik snel keek dacht ik dat het een hagedis of slang was! Schrok me helemaal kapot. Daarna kwam Netty: NEE WAT?! ZIT HET BINNEN😱 Ging ik een beetje dichterbij kijken (super logisch ook), was het een hele schattige possum! Hij heeft daar echt heel lang gezeten en wij hebben ook heel lang staan kijken ookal deed hij niks, maar het was wel speciaal.
Volgende dag hebben we 4 verschillende wandelingen gemaakt door de bossen die super mooi waren😍 Daar hebben we nog een veelste grote leguaan gespot.
Moesten ook ff naar de mac want we hadden geen wifi en geen service maar moesten natuurlijk wel ff alles bijhouden met een milkshakie erbij😊
Volgende dag (16 maart) zijn we naar Kiama gereden. Onderweg nog gestopt in Ulladulla voor de lekkerste fish&chips. We kwamen aan in Kiama en kregen gelijk een tour door Kiama door de eigenaresse van de AirBnb. Super aardig en ze bracht ons ook helemaal naar de lookout, wat best een stukje rijden was.
17 maart zijn we naar Wollongong geweest. Super leuk plaatsje! Ik was er al eerder geweest en moest dit toch ook ff aan Netty laten zien. Eerst ff rond gezworven, weer super lekkere fish&chips gegeten in de haven daar en daarna heerlijk met 35 graden een duik in de zee genomen😍 Netty is na 10jaar weer een keer de zee in gegaan! Ze moest er wel ff achter komen dat de zee hier goed sterk is door een golf vol in haar gezicht te krijgen😂
18 maart, heerlijk 39graden. Netty wou allemaal dingen doen maar ik had haar al gewaarschuwd dat het veelste warm is om overdag rond te lopen want het voelt alsof je met je hele lichaam boven de bbq hangt. 'S ochtends waren we wel naar het marktje daar geweest. Lekker kneuterig. Hadden een lekkere smoothie gehaald en daarna weer terug gegaan naar de AirBnb. Eind van de middag nog ff lekker een duik genomen in de rockpool om af te koelen, was heerlijk.
19 maart, naar Budderoo Nationalpark geweest om een mooie wandeling door een regenwoud te maken en watervallen te zien. Van de watervallen konden we niet heel veel zien want de lookout was gesloten door renovatie... Terug in de AirBnb dacht ik ff een lekkere work out te doen want dat is ook wel weer nodig. Netty besloot ook mee te doen, nou zo zwaar had ze het niet verwacht😂 Daarna weer lekker afgekoeld in de rockpool, heerlijk. Super gezond nasi en noodles gehaald, heel lekker. We dachten nog ff naar een lookout te gaan, bleek die gesloten te zijn... Wij weer in het donker van de heuvel rijden, heel veilig🤔
20 maart, weer naar Wollongong geweest en een beetje geshopd. Het begon te regenen en daar stopte het ook de komende tijd niet mee...
21 maart, we vertrokken weer naar de volgende plek, Bullaburra in de Blue Mountains. We gingen van 29 graden en zon naar 11 graden en regen, best een verschilletje😅 We hadden deze dag niet heel veel gedaan want we kwamen pas later aan. Wel boodschappen gedaan en pizza gehaald. Daarna weer een leuke work out gedaan. Ook een top plan na pizza eten. 22 maart, we zijn naar Katoomba Scenic World geweest, klein Azië in de Blue Mountains. Heel veel toeristen en vooral Aziaten😋 Hier was ik ook met papa, mama en Sterre geweest. Het was heel mistig maar wel leuk. We zijn met het steilste treintje ter wereld gegaan, de kabelbaan over de Blue Mountains en een kabelbaan die van de regenwoudwandeling weer omhoog gaat naar Scenic World. Ook hebben we die wandeling gedaan😊 Allemaal wel echt heel gaaf om te zien maar na zolang in natuur en rust te hebben gezeten is dit ook weer ff wennen met alle mensen en toeristen.
23 maart, we hebben een 2 wandelingen in de Blue Mountains gemaakt naar Wentworth Falls. Heel mooi om te zien! Toen we daar waren had ik opeens ff de gedachte dat ik hier ook met papa, mama en Sterre was geweest en dat bleek ook zo te zijn! Heel raar dat je dan toevallig dezelfde wandeling kiest, ik wist echt niet meer welke we toen hadden gedaan dus echt heel toevallig. Was echt heel mooi om te zien! Ookal was het wel een beetje mistig maar dat maakte het ook zeker heel mooi! Ook hebben we nog de three sisters gezien. 'S avonds dachten we gezellig onze eigen fish&chips te maken, dus patatjes gehaald, hadden daar ff 30min heen en terug voor gereden. Die afstanden hier zijn echt niet normaal voor een patatje😂 Ook hadden we soort lekkerbekjes gekocht bij de supermarkt dus moest vast wel lukken. Visjes op de bbq want we hadden geen kookpitten. Stond die bbq bijna in de fik😂 Visjes bijna verbrand maar nog zeker wel lekker! Goed gelukte fish&chips👌 Iets lag in de bbq dat dus bleef branden maar dat is uiteindelijk goed gegaan.
24 maart, zijn weer vertrokken uit de Blue Mountains, onderweg naar Sydney. Eerst naar de Dutch Shop geweest. Nou echt wat je allemaal mist als je niet in Nederland bent😱 We hadden weer ff nieuwe hagelslag gekocht, appelmoes, rookworst, oma's pepermuntjes, mergpijpjes en drop. Bij elke product wat we zagen zaten we echt van: ohhhhhh maar dit is ook lekker😱😂 Daarna hadden we de auto ingeleverd en zijn we met een uber naar de AirBnb gegaan. We werden echt heel leuk ontvangen! Super aardige mensen, vroegen nog 100x na of we alles hadden in dit huisje, kregen een rondtour door de wijk, naar de hoofdstraat en waar de haltes voor naar dr stad zaten. 'S avonds heb ik nog een paar vrienden gezien die ik voor het laatste in de komende jaren ga zien. Heel jammer en k** maar ik heb wel echt super mooie herinneringen met ze❤ Toch echt wel raar dat je hier allemaal mensen ontmoet (gewoon die in Australië wonen) en je ze pas weer ziet als ik weer naar Australië ga of als zij het gekke idee hebben om naar Europa te komen... Hopelijk komen ze ooit op dat gekke idee en zie ik ze weer! Was wel echt een super leuke laatste avond en wel een beetje verdrietig... Gelukkig komen er 4 naar Nederland dit jaar dus die zie ik nog😊 Netty is die avond met de vrouw van deze AirBnb naar haar dansles geweest. Ze geeft les aan mentaal gehandicapte kinderen. Bleek het line dancen te zijn hahaha. Netty heeft wel gezellig mee staan dansen😋
25 maart, met een uber zijn we naar Circular Quay gegaan en daar de ferry gepakt naar Manly Beach. Een shoppingstraat met heel veel mensen en een strand waar nog net je been kan neerleggen, zo druk. We hebben wel een heerlijk ijsje gehaald maar zo bijzonder was het niet. Rond 5 uur dachten we ff te gaan lunchen/avondeten, dacht ik een lekkere sushitent te hebben gevonden, bleek die dicht te zijn maar toevallig was er een sushitrain restaurant een verdieping hoger die ook echt heel lekker was!
26 maart, vandaag hebben we eerst met Jack afgesproken om een koffietje te drinken. We zijn via de botanische tuinen bij de bibliotheek aan gekomen waar de eerste kaart, gemaakt door Nederlanders, van Australië ligt. Wel gaaf om te zien want daar waren we ook 7jaar geleden maar dat herinnerde ik me niet meer zo goed... Daarna hebben we in een cafe, die aan de buitenkant van een ziekenhuis zit (?) koffie gedronken en hebben we ff bijgepraat. Daarna hebben we doei gezegt tegen Jack en we zien hem vanzelf weer in Nederland verschijnen😋 Na de koffie zijn we weer naar de veerboten gegaan naar Taroonga Zoo. Een hele mooie dierentuin met een heel gaaf uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House! Leuke beestjes ook weer gezien. Toch wel zielig als je dan die kangaroo's opgesloten ziet terwijl je zulke mooie foto's hebt gemaakt van wilde kangaroo's die nog dichterbij jou durven te komen dan de kangaroo's in de dierentuin... Maarja nog steeds wel allemaal mooie beestjes! Daarna zijn we terug gegaan naar de AirBnb en hebben we nagedacht over het avondeten. Zijn we naar een pizzaria gegaan. Daar aangekomen zag het er als een super luxe pizzaria uit en hebben we daar toch zitten te genieten van het eten, wijn, toetje en koffie😱😍 Het was wel een beetje veel dus ik heb morgen pizza als ontbijt en Netty heeft tiramisu hahaha.
Morgen, 27 maart, hebben we een lunch met Julie. Ik weet niet of Stewert komt maar dat zou wel leuk zijn. Laatste keer voor de komende jaren ook dat ik hun ga zien. Wel jammer want het zijn zulke leuke mensen! Julie neemt dan ook al mijn spullen mee die ik daar heb gelaten, die dan hopelijk in Netty's koffer meekunnen want in die van mij past die echt niet meer😅
28 maart vertrekt Netty weer naar huis na een super leuke maand en ga ik weer voor 5 nachtjes naar het hostel waar ik al een maandje heb gezeten in Woolgoolga. Daarna weet ik nog niet wat ik ga doen maar daar kom ik dan wel achter😊

1. Olga:
    27 maart 2018
    Wat een leuke dingen hebben jullie gedaan Lisa en netty! Dat regelmatig pizza eten spreekt mij wel aan!!! Geniet nog even van de laatste week Lisa, en Netty goeie reis terug.😘😘😘😘