Netty ophalen tot mn verjaardag :)

13 maart 2018 - Victoria River, Australië

Na een paar dagen dan eindelijk weer een verhaaltje omdat Dewi dat vroeg😋
Nadat ik met de bus weer terug in Sydney was aangekomen, heb ik eerst bij Stewert en Julie thuis gezeten en Django geknuffeld. Niet zo laat in de avond had ik de trein gepakt om bij een vriendin te slapen voor 2 nachten, wat super gezellig was!!
2maart zou ik eigenlijk Netty moeten ophalen van het vliegveld alleen ik kreeg een berichtje met dat ze dr overstao had gemist en dus de volgende dag aan zou komen. Ik had die nacht lekker alleen in een AirBnb in Bondi. Was zeker wel lekker na 2maanden alleen maar mensen (wat ook zeker niet verkeerd was trouwens!) om je heen en weinig privacy weer ff alleen rond te zwerven in Bondi.
Volgende dag wekkertje om 5uur, moest om 6uur de bus hebben maar kwam pas kwart voor 5 mijn bed uit... Had het nog wel gehaald! Op het vliegveld 1.5uur moeten wachten maar mensen kijken is altijd leuk en ik was er zelf ook wel vroeg.
Met de taxi naar Bondi gegaan want Netty wou ff makkelijk doen, $60 lichter😂
Die dag gelijk allemaal dingen gedaan. We zijn naar het Opera House gegaan, Harbour Bridge gezien, door de botanische tuinen gelopen en naar het grootste festival van Sydney geweest! Mardi Grass, de 40ste editie van de Gaypride hier. Was super gaaf om te zien! Wel wrer pijn in mijn knie van dat lopen en staan maar oke😋
Volgende dag, 4maart hadden we gezellig een bbq bij Jack en Lucy gehad. Was zeker gezellig om hun weer ff te zien. Daarna nog ff langs een vriendin geweest want die is 10 maart vertrokken naar Europa! Had ik dr ff een zetje gegeven om te gaan😋 Oh ja, pap, mam, kan zij ook bij ons blijven voor een paar nachten? Want ze wilt ook Nederland zien en wat is dan beter dan gezellig bij ons te blijven?😊😊
5maart hadden we weer vroeg onze wekker (04.30) om ons vliegtuig naar Melbourne te pakken. Aangekomen bleek de auto op een ander adres te staan dat dit vliegveld, duurde fftjes om daar te komen...
Netty begon met rijden, gelijk wilde ze al gezellig naar de rechter kant van de weg ipv de linker kant. Ben in dat uurtje toch wel een paar keer mentaal overleden zo eng was het😱
We zaten midden in Melbourne in een mooie AirBnb. We hebben toen een beetje rond gelopen, super lekkere sushi gegeten als lunch en ik heb ook gelijk ff mijn kookkunsten laten zien voor het avondeten, wat ik allemaal heb geleerd na een maand voor mezelf koken😂
6maart zijn we naar The National Gallery Of Victoria gegaan. Echt een heel gaaf museum! Moderne kunst, oude kunst, gave dingen waarvan je denkt: hoe verzin je dit nou weer🤔😂 Netty was vooral onder de indruk dat z'n groot museum helemaal gratis was hahaha. Ik kwam in de Gallery ook nog een vriend tegen waarmee ik heb geskydived! Naja ik had hem ook pas ontmoet tijdens skydiven... Dat was heel toevallig! Bleek zijn laatste dag in Australië te zijn dus dat was wel jammer.
We zijn ook nog naar een ander museum geweest waar je kon zien hoe de filmindustrie bsgon en hoe het nu is. Ook gratis ;)
Die zelfde dag voor de museums zijn we nog naar de Victoria Market gegaan. Die was echt gezellig. Ze verkochten lekkere broodjes, eten, koffie, dingetjes. Hier heb ik ook al mijn souveniertjes gekocht, jaja na 3 maanden ben ik een keer opzoek gegaan naar souvenier😂 Alleen nog die voor Opa maar we zijn nog niet op de plek waar ik voor hem een souveniertje wil kopen😉
7maart zijn we verhuisd naar het hostel in St Kilda. Was wel echt een gezellig hostel! Mooie kamer hadden we met een eigen badkamer erin, wat Netty zo graag zou willen😋
We hebben daar gewoon lekker rondgelopen, zijn we naar het Joodse museum geweest waar een tentoonstelling over Amy Winehouse was. Gaaf om die dingen over haar te lezen. Ook hebben we een rondleiding door het museumpje gehad van een Joodse man die eerst met ons een normaal gesprek aan ging en daarna het hele museum liet zien, inclusief de synagoge aan de overkant, duurde ongeveer 40minuten en het museum was niet zo groot🤔 Was wel schattig hoe hij het vertelde en dat hij het ook echt met trots vertelde dat hij een Australische Jood is, hoe de Joden hier in Australië zijn gekomen en hoe goed Nederlanders waren voor de Joodse mensen in Nederland :):):):)
'S avonds hebben we pinguïns gekeken op de pier, ze zijn zo schattig😍 De opzichters zeiden dat er rond de 3/400 hier komen, wij hebben er maar 6 totaal over 3 dagen gezien maar oke we geloven het.
De laatste 2avonden in St Kilda hebben we lekker avond gegeten bij een Food Truck Festival die daar heel toevallig was aan het strand.
De laatste avond had ik nog met een vriend afgesproken die ook in Melbourne was en we hadden een deal gemaakt in Woolgoolga (waar ik een maand zat) om een biertje te doen in Melbourne. Was super gezellig! We zijn ook nog naar een club gegaan, the Revolver, was echt een hele gave club!! Zou die aan iedereen tussen 18 en 27 aanraden😂😋
Volgende dag (10 maart) na niet eens 3uurtjes slapen, waren we vertrokken naar Phillip Island. Daar hebben we de eerste dag weinig gedaan. Ff boodschapjes gedaan, rondje gelopen naar waar de zee was. Die huizen waren echt heel gaaf om te zien! Zo modern, groot en echt heel gaaf! 'S avonds had ik, jaja weer ik, gekookt. Naja gekookt... Gebarbeknoeit maar dan zonder het knoeien :D Was heel lekker! Sate, courgette, aubergine, paprika, maïs, gepofte aardappel, alles lekker op de bbq😊
Volgende dag zijn we naar een Koala Conservatorium gegaan, leuk ff $12 uitgegeven om 4 koalas te zien🤔 Maar we hebben ze wel gezien! Daarna zijn we naar nog een ander park gegaan. Die was echt heel gaaf!! We zagen dingo's, kakatoos, kookabarras, slangen, allemaal gekke hagedissen, tasmanian devil, nog meer koala's, arends, wombats, emoe's en kangaroos natuurlijk!! We mochten de kangaroos eten geven!! Dat was zo schattig😍 Ze eten gewoon heel schattig uit je hand en doen helemaal niks, ookal zijn deze dan wel tam🤔 Er was 1 kangaroo die was groot! Die kwam tot aan mijn schouders😱 'S avonds hadden we weer gebbqed, gepofte aardappel, sate, worstjes en, ja hoor, kangaroovlees👅😂 'S middags eten gegeven en 's avonds eentje gegeten. Heel raar maar wel lekker hahaha we konden niet genoeg krijgen.
De dag daarna (12 maart) zijn we vertrokken naar Lake Entrance. Een dorpje waar laat maar zeggen weinig te doen was🤔. Wel een leuke AirBnb. Had weer mijn kookskills laten zien door spaghetti te maken😊 Die avond werd ik ook de kamer uitgestuurd door Netty, net voor 12 uur. Kwam ik terug in de kamer als 19 jarige, kamer met slingers, cadeautjes, kaartjes en een taart met kaarsjes😍 Gingen we even naar buiten, champagne ploppen :D Taart gegeten, heerlijk. Was wel heel raar dat ik al jarig was en het in Nederland pas 2uur 's middags en nog 12 maart was.
13 maart was ik nog steeds jarig, jaja logisch, zijn we gaan midgetgolven! Wat Netty en ik vroeger heel vaak hebben gedaan bij de Zweth dus ik dacht we doen dat ook lekker hier! Ik had natturlijk gewonnen😊 Daarna nog een stukje taart gegeten en weer verder gereden naar Narooma. We hadden een tussenstop in Eden voor super lekkere fish and chips👅 Ongeveer 4.5 uur gereden totaal. Was wel gezellig met een muziekje erbij.
Later vandaag waren we aangekomen bij de AirBnb in Narooma. Heel leuk, gelijk verwelkomt door 2 super schattige honden en ik was gelijk verkocht😍 Later kwam de mevrouw van de AirBnb aan, super aardige en gezellig vrouw! We hebben lekker pizza gehaald als mijn verjaardags dinner, tiramisu als toetje en nog gezellige muziek, helemaal prima. Ook trouwens een heel mooi plaatsje, we hadden nog ff een rondje gereden door Narooma, super mooi plaatsje en super mooie huizen!
Nu zitten Netty en ik Wie is de mol de finale terug te kijken en ga ik zo nog iets terug kijken en daarna slapen. Morgen weer verder rijden naar Depot Beach waar we 2nachten verblijven en we hopelijk wilde kangaroos gaan zien op het strand😊
Morgen zal ik ook alle foto's plaatsen :D